تبليغاتX
عطاری عرفان
خانه | آرشیو | پست الکترونیک
دانه کنجد علاوه بر اينکه بهترين ماده غذايي براي کساني است که کارهاي فکري انجام مي‌دهند، خستگي فکري آ
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از ایسنا  ، دانه کنجد داراي مواد معدني مانند مس، منيزيم، کلسيم، آلومينيوم، کروم، کلرورسديم، سيليس، آهن، فسفر، نيکل و ماده پروتئيني مهم ليزين، هورمون‌هاي نباتي، چربي و ۶۰ درصد روغن مي‌باشد.

 چنانچه هنگام خواندن کتاب احساس خستگي کرديد، کافي است مقداري کنجد بو داده ميل کنيد تا خستگي شما برطرف شود. همچنين دانش‌آموزان و دانشجويان مي‌توانند در شب‌هاي امتحان از اين اکسير بسيار مفيد استفاده كنند. ليستين اين گياه يک نوع چربي حاوي فسفر است که وجود آن براي اعصاب و نسوج بسيار ضروري است و مغز و غدد بدن انسان نياز زيادي به آن دارند. حتي تقويت حافظه انسان نيز نياز زيادي به اين ماده دارد.

 مقدار خوراک طبي كنجد براي هر نفر ۱۵ گرم است اما در خوردن آن نبايد زياده‌روي شود، زيرا ديرهضم بوده و موجب خارش، بدبويي دهان و سردرد مي‌شود. خنثي‌کننده زيان‌هاي احتمالي آن عسل و يا بودادن آن قبل از خوردن است.

|+| نوشته شده توسط مهدی بحرانی در یکشنبه پانزدهم اردیبهشت 1387 و ساعت 11:33 | 
زنانی که در طول روز سه لیوان چایی می‌نوشند احتمال سکته قلبی را در خود کاهش می‌دهند
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از دیلی نیوز ، زنانی که در طول روز سه و یا چهار فنجان چای بنوشند ممکن است بتوانند خود را در برابر سکته قلبی ایمن کنند.

تحقیقات نشان داده است که یک سوم زنانی که در طول روز مقدار زیادی چای می‌نوشند نسبت به دیگران که کمتر چای می‌نوشند احتمال ابتلا به امراض قلبی در آنها کمتر است.

این تحقیق فرانسوی در همین زمینه ثابت کرده است که برای مردان این موضوع صادق نیست و مقدار چای نوشیده شده توسط این افراد نمی‌تواند برای قلبشان مفید باشد.

جالب اینجاست که زنان بالای ۷۰ سال مورد تحقیق حتی اگر دچار فشار خون بالا بودند هم با نوشیدن چای وضعیت جسمانی بهتری نسبت به دیگر همسن و سالان خود که روز را بدون چای سپری می‌کردند داشتند.

برخی از منتقدان این تحقیق عنوان کرده‌اند از آنجایی که افراد مورد مطالعه از نظر شرایط جسمانی همچون سیگاری بودن و یا گیاهخوار بودن مورد آزمایش قرار نگرفته‌اند جوا‌ب‌های این آزمایش نمی‌تواند مورد تائید باشد.

دیدار

|+| نوشته شده توسط مهدی بحرانی در یکشنبه پانزدهم اردیبهشت 1387 و ساعت 11:30 | 
محققان انگليسي دريافتند كه افزودن رب گوجه فرنگي به رژيم غذايي روزانه ، پوست را در برابر اشعه‌هاي مضر
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از بي‌بی‌سی ، پژوهشگران دانشگاه منچستر و نيوكاسل دريافتند كه افزودن پنج قاشق غذاخوري رب گوجه فرنگي به رژيم غذايي روزانه ‪ ۱۰‬داوطلب، توانست با محافظت از پوست در برابر آثار اشعه ماوراء بنفش، مانع از آسيب پوستي شود.

اشعه ياد شده مي‌تواند موجب پيري زودرس و حتي سرطان پوست شود.

دانشمندان در اين تحقيق روزانه به ‪ ۱۰‬داوطلب حدود ‪ ۵۵‬گرم رب گوجه فرنگي استاندارد كه حاوي مقادير زيادي گوجه فرنگي پخته شده است و همچنين به ‪۱۰‬ شركت‌كننده ديگر فقط ‪ ۱۰‬گرم روغن زيتون دادند.

پس از سه ماه، نمونه‌هاي پوست گروهي كه گوجه فرنگي مصرف كرده بودند نشان داد كه پوستشان ‪ ۳۳‬درصد بيشتر در برابر آفتاب سوختگي مقاومت كرده است.

اين ميزان، معادل مصرف بسيار پايين كرم‌هاي ضد آفتاب است . همچنين در پوست اين افراد ميزان بسيار بيشتري پروكلاژن مولكول ساختاردهنده و نرم كننده پوست وجود داشت.

بر اساس اين تحقيق، گوجه فرنگي زماني كه پخته مي‌شود آنتي اكسيدان ليكوپن با بالاترين غلظت در آن وجود دارد.

لسلي رودس متخصص پوست دانشگاه منچستر مي‌گويد وجود گوجه فرنگي در رژيم غذايي به طور چشمگيري ميزان پروكلاژن را در پوست افزايش مي‌دهد كه اين افزايش فرايند پير شدن پوست را كند است.

با اين حال پژوهشگران هشدار مي‌دهند كه بهتر است به گوجه فرنگي به عنوان يك افزودني مفيد و نه يك جايگزين براي كرم ضد آفتاب نگريسته شود.

اين پژوهشگر مي‌گويد اين تحقيق در مقياس كوچك و كوتاه مدت انجام شده و اكنون پژوهشگران درصدد انجام تحقيقات جديدتري در مورد فوايد ليكوپن براي پوست هستند

|+| نوشته شده توسط مهدی بحرانی در یکشنبه پانزدهم اردیبهشت 1387 و ساعت 11:27 | 
نتايج مطالعه اى جديد نشان مى دهد خوردن روزانه يك سيب از بروز سرطان روده جلوگيرى مى كند.
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از دویچه وله ، دانشمندان آلمانى اعلام كرده اند سيب يا عصاره آن موجب افزايش مكانيزم هاى بيولوژيك بدن در جريان فرآيند تخمير مى شود.

براساس اين مطالعه «پكتين» موجود در سيب و عصاره آن موجب تأثيرات «آنتى كارسينوژنيك» بر روده مى شود و عصاره سيب در بدن تركيبات اسيدهاى چربى زنجيره اى را كه از بروز سرطان روده جلوگيرى مى كند، افزايش مى دهد

 

|+| نوشته شده توسط مهدی بحرانی در یکشنبه پانزدهم اردیبهشت 1387 و ساعت 11:26 | 
Powered By Blogfa - Designing & Supporting Tools By WebGozar